Trust In God

به خدا اعتماد کن !

Trust In God

به خدا اعتماد کن !

خدا بی نیازه!

الله الصمد - خداوند بی نیاز است ! 

 

گفت : اگه خدا دعامو برآورده نکنه دیگه نماز نمی خونم و هیچی ازش نمی خوام.  

 

گفتم :  برای چی نماز می خونی ؟ برای کی؟ تا حالا بهش فکر کردی؟ خدا به نماز تو احتیاجی داره؟ تو فقط وقتی با خدا کار داری به یادش می افتی  یا همیشه به یادشی؟ 

 

حضرت محمد(ص) فرمودند: نماز خوندن ما رو از گناه دور می کنه .  

 

ببین عزیزم درسته که فقط وقتی با کسی کار داریم و محتاجش هستیم و ازش کمک می خوایم به یادش باشیم و به سراغش بریم؟  

 

یکی از دوستان من این اخلاقو داشت . فقط وقتی سراغمو می گرفت که ازم کمک می خواست . خب منم بهش کمک می کردم و می گفتم لابد بنده خدا نمی تونه و یا وقت نداره که یادم کنه و...  و زیاد به این قضیه اهمیت نمی دادم. ولی دیگه نتونستم این رفتارشوتحمل کنم و ارتباطمو با اون کم کردم تا به طور کامل قطع بشه .  

 

نمی خوام خداوند رو با خودم یا یک انسان مقایسه کنم ولی این درسته که ما هم فقط وقتی که محتاجیم به یادخدا باشیم؟  

 

تصور کن که تو یه مشکل داری و بهت می گن که اگه به فلانی بگی می تونه مشکلتو واست حل کنه . تو میری و بهش مشکلتو می گی . اول اینکه آرامش پیدا می کنی که این مشکل رو با یه نفر در میون گذاشتی که قدرت حل کردنش رو داره و دوم اینکه به حل شدنش امیدوار می شی . حالا اون طرف ممکنه خواسته تو رو برآورده کنه بدون اینکه خوب یا بد بودنش برای تو رو در نظر بگیره ! اونکه علم غیب نداره و نمی دونه که واقعا انجام شدنش به صلاح تو هست یا نه ! 

 

ولی وقتی مشکلمون رو به خدا می گیم و با خدا صحبت می کنیم ،داریم به قدرت عظیم و بی نهایت خدا توکل و اعتماد می کنیم . مطمئنیم که خداوند  قدرت حل کردن و برآورده کردنش رو داره ،چون فقط او قادر مطلقه! پس آرامش پیدا می کنیم و اطمینان داریم که نتیجه هر چی باشه به خیر و صلاح ماست . چون خدا عالم به غیب هست و فقط صلاح ما رو در نظر می گیره . 

 

 حالا اگه خواسته ما برآورده نشه و ما باز هم اصرار و التماس کنیم ، خدا که اینقدر ما رو دوست داره از اینکه می بینه ما چیزی رو ازش می خوایم که به ضرر ماست  قطعا سعی می کنه که هر جور شده به ما بفهمونه که مصلحت ما این نیست . خدا خیلی مهربونه ،خیلی هم صبور . کش ما هم کمی صبور بودیم تا گذشت زمان به ما ثابت می کرد که چی درسته چی غلط!  

 

عزیزم خدا به نماز و دعای من و تو نیازی نداره ،ما به نماز خوندن و صحبت کردن با خدا نیاز داریم تا به آرامش برسیم . قدرت خدا بی نهایته ،سعی کن به خدا متصل بشی و ارتباطت رو محکم کنی در اون صورت قدرت تو میشه قدرت خدا و این یعنی بی نهایت !

نظرات 2 + ارسال نظر
نوید پنج‌شنبه 31 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 09:25 ب.ظ http://lawbreaker.blogsky.com

خدا بی نیاز است .... فقط همین فقط همین !

نوید پنج‌شنبه 31 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 09:27 ب.ظ

دگر گوشی به آغوش درم نیست

صدای آشنای باورم نیست

بغیر از لاشه ی پوشیده دل

درین خانه کسی هم بسترم نیست

---
این شعر قشنگ بود اومدم اینجا نوشتم وگرنه اینقدر دپرس نیستم !

چه خوب که دپرس نیستی . ممنون از شعر قشنگت .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد